Frakt & Leverans

Vår leveranstid är 1-3 arbetsdagar via Postnord eller Schenker. Frakten med Postnord kostar 49 kr vid köp under 549 kr. Frakten med Schenker kostar 55 kr vid köp under 549 kr. Vid köp över 549 kr får du fri frakt.

När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som ska leverera din order inom utsatt tid. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt om transportören själv orsakar en försening.

När vi har skickat din order får du en leveransbekräftelse med ett kollinummer eller en spårningslänk till din e-postadress. Använd kollinumret eller spårningslänken för att spåra din leverans.

Leveranstid

Leveranstiden är normalt 1-3 arbetsdagar. Vid högt tryck och högtider kan den bli något längre.

Leveranssätt

Leverans av beställda varor sker genom Postnord eller Schenker. Beroende på vad du beställer så får du paketet direkt hem i brevlådan, box, eller så ska du hämta paketet hos ett ombud. Du aviseras med SMS till det mobilnummer du anger vid beställning om paketet hamnar hos ett ombud.

Observera att leveransansvar upphör när försändelsen lämnats i brevlåda eller utanför dörr.

Transportansvar

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. JFR ansvarar dock inte för varor som lämnats ut utan kvittens där du som kund valt detta som leveranssätt.

Vid en eventuell retur till oss är det du som kund, som har ansvaret för att returen returneras korrekt utifrån våra returvillkor, och du är ansvarig för din köpta produkt (inklusive skador som orsakas produkten) fram till dess att du lämnat denna till transportören som ska returnera produkten till oss.

Transportskador

Om produkten är skadad när du tar emot produkten bör detta anmälas omgående till JFR's kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till JFR.

Om en vara mot förmodan skulle vara felexpedierad, skadad eller felaktig åtar vi oss att kostnadsfritt avhjälpa felet.

Ej utlöst order

Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnaderna för den hantering som uppstår om du inte hämtat ut levererade produkter i tid (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på 250 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 7 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan behöver du först kontakta kundservice som hjälper dig med en retur av paketet.