Retur & Garanti

Ångerrätt, retur och garanti

Om du inte är helt nöjd med ditt köp kan du enkelt skicka tillbaka varan till oss och få pengarna tillbaka. Du har ångerrätt i 30 dagar från den dag du mottar din produkt och öppet köp i 30 dagar.

Om du har mottagit ett skadat paket eller en skadad produkt ska du inte skicka den i retur utan att vara i kontakt med oss. Kontakta oss inom 4 dagar från det att ditt paket hämtades. Du når oss via hello@jfr.se. Läs mer nedan om vad som gäller för reklamationer.

30 dagars ångerrätt

Önskar du göra en retur så lämnar vi 30 dagars returrätt från den dag du tar emot din beställning. Om du vill returnera en produkt så kan du maila oss på hello@jfr.se så hjälper vi dig med returen. Vänligen ange alltid ditt ordernummer i din kommunikation med oss.

För att vi ska kunna godkänna din retur måste produkten vara oanvänd, i sin originalförpackning och i samma skick som när du fick den. Vid returer tillkommer en returavgift på 49 kr.

Om du mottager din vara med en defekt så skickar du bilder på produkten/skadan/emballaget till hello@jfr.se så hjälper vi dig vidare.

Produkter i försämrat skick
Om produkten har använts mer än vad som krävs för att du ska kunna fastställa dess egenskaper och funktioner, förbehåller vi oss rätten att göra ett skäligt prisavdrag motsvarande värdeminskningen som uppstått i samband med hanteringen. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

Så returnerar du en vara

Maila oss på hello@jfr.se och meddela att du vill göra en retur. Skicka även med ditt ordernummer som du hittar i din orderbekräftelse. Du får pengarna tillbaka senast 10 dagar efter att vi har mottagit din retur.

Returavgift

En retur till oss kostar 49 kr.

  •  Det är ditt ansvar att lämna returen till vald transportör på ett korrekt sätt. Notera därför paketets kolli-ID när du skickar paketet från ditt ombud, och be om ett kvitto om du inte får ett.

Returfraktkostnaden (49 kr) dras av automatiskt från ditt återbetalningsbelopp. 

Klarna

Har du en obetald faktura för din order är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum. Det gör du på Klarna.se eller genom att ringa 08-120 120 10. 

Ej uthämtat paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnaderna för den hantering som uppstår om du inte hämtat ut levererade produkter i tid (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på 250 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 7 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan behöver du först kontakta kundservice som hjälper dig med en retur av paketet.

Så byter du en vara

Byten hos oss är alltid gratis och ingen returkostnad tas ut. Du behöver dock byta till samma belopp eller mer. Om du önskar byta din vara till en annan storlek, färg eller modell ska du returnera varan enligt instruktionerna ovan och lägga en ny beställning på den vara du önskar, ange ditt nya ordernummer på retursedeln. När vi har hanterat din retur får du pengarna tillbaka minus returfrakt.

Om du vid köptillfället har använt en rabattkod, mängdrabatt eller liknande, måste du kontakta kundservice för att få ersättning så att du kan beställa på nytt.

Reklamation

Om ditt paket är skadat behöver du kontakta oss inom 4 dagar efter det att du hämtat ut det eller fått det levererat. Om emballaget är skadat vill vi att du fotar det och mailar oss bilderna ihop med ordernummer, vår email är hello@jfr.se.

Om du upptäcker att något är fel på produkten så behöver du kontakta oss snarast. Maila bild på felet ihop med ordernummer till hello@jfr.se.

När du handlar hos JFR har du 1 års garanti på alla produkter, och 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen.

Produktgarantin omfattar endast tillverkningsfel som fanns när du fick produkten. Ursprungliga fel måste kunna uppvisas för och bekräftas av JFR, för att produktgarantin ska gälla. Produktgarantin innebär att du, beroende på situationen, kan erbjudas en kostnadsfri reparation, ny produkt eller reducering av originalpriset. Produktgarantin gäller inte om vi inte kan hitta felet hos produkten, eller om du själv har orsakat skadorna.

Om du vill göra en reklamation och/eller göra produktgarantin gällande, vänligen kontakta vår kundservice på hello@jfr.se, ange ditt ordernummer. Vi kommer att be dig att skicka en beskrivning av produktens fel och bildmaterial som tydligt bevisar felet, så att vi kan hjälpa dig vidare i processen. Eventuell återbetalning kommer att ske så snart som möjligt efter att reklamationen godkänts. Vi kan komma att be dig kassera eller returnera produkten till oss.